Sider

Translate

søndag 19. august 2012

Spennende bok om Maya kalenderen.

Tilbake i gode, gamle Norge :) Og som vanlig så leser jeg ikke de bøkene jeg hadde tenkt å lese. Plutselig dukker det opp et leseeksemplar jeg ikke klarer å vente med !! Jeg har startet med Vindens   Skygge, men det er en meget spesiell bok som krever god tid når du leser den, og det passet ikke meg akkurat nå. Det hender at boka jeg begynner å lese ikke passer meg akkurat der og da, noen ganger ønsker jeg meg bare ei bok som jeg kan lese rett gjennom, uten å tenke eller fundere. Bare ren underholdning. Og det er denne boka 21/12 :)
De fleste skjønner vel at denne handler om Maya kalenderen og det faktum at deres kalender slutter 21 desember 2012! Og hva skjer da?? Går verden under?? I isåfall....hvordan?? Kan verden reddes??
I Los Angeles er alt rolig to uker før 21 desember. Dr Gabe Stanton sykler sin vanlige morgenrunde på stranden før han drar til laboratoriet, der han forsker på uhelbredelige smittesykdommer. Dagens første telefonsamtale er fra en turnuslege som mener hun har et akutt pasienttilfelle han bør komme og se på. Og dermed står Dr Stanton ovenfor  et sykdomstilfelle som både forundrer og forferder han. Samtidig får Chel Manu, en forsker på den gamle Maya kulturen, en gjenstand som mirakuløst har overlevd århundre: en uvurderlig kodeks fra hennes forfedres fortapte by. Kodeksen ser ut til å gi henne svaret på en av historiens største gåter: hvorfor Maya riket forsvant over natten!! Og plutselig virker det som vår egen sivilisasjon  vil lide samme skjebne.
Dette er god underholdning :) Boka er spennende, opplysende og inneholder en del fakta om Maya kulturen som er spennende å lese om. Den er litt banal innimellom,litt for lett å skjønne hva som vil skje. Men uansett verdt å lese, god underholdning i disse mørke augustkveldene :)


  • Forlag: Pantagruel
  • Utgivelsesdato: 20 august
  • Pris: 339.-
  • Sjanger: Thriller
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar