Sider

Translate

tirsdag 9. oktober 2012

En merkelig men bra bok !

Miss Peregrine og øyas hemmelighet ( Miss Peregrine`s home for peculiar children!, liker den originale navnet såå mye bedre) av Ransom Riggs er en litt annerledes opplevelse. Det er ei utrolig bra bok, men litt merkelig!!. Mulig fordi det er bilder som utfyller historien.Gamle, virkelige bilder er satt inn i historien og gjør den litt uvant og merkelig, men det funker !!!
Historien handler om 16 år gamle Jakob. Han har vokst opp med bestefarens mange merkelige historier om reiser i mange land, alle de rare menneskene han har møtt, feks en gutt med bier i magen, en jente som kan lage flammer og monstre! Jakob tror på alt mens han er liten men etterhvert som han vokser til tror han bestefaren bare lyver. Helt til en dag da en tragedie rammer Jakob og familien. Jakob får psykiske problemer og legen hans mener han kunne hatt godt av å reise til øya bestefaren bodde på som liten. Jakob reiser dit og da starter en utrolig historie.
Dette er spennnede, mørk fantasy. Og bildene utfyller historien og gjør den enda mer skremmende !!Boka skal visst komme som film i 2014. Gled eder......men les boka først, den er knakende god :)

  1. Forlag: Schibsted
  2. Utgivelsedato: ute nå
  3. Sjanger: Fantasy


6 kommentarer:

  1. Denne har jeg liggende ved siden av meg, as we speak! Har gledet meg til å lese den siden jeg først hørte om den, tidlig i sommer! Begynner nok på den så fort jeg er ferdig med den jeg leser nå, tenker jeg. Gleder meg! :)

    SvarSlett
  2. Jeg har lest den, og jeg kjenner meg ikke så veldig igjen i "skremmende" :P Jeg trodde den skulle være mye skummlere enn det den faktisk var!

    Kjempebra bok tho, anbefales! :)

    SvarSlett
  3. Sjer ut som en skikkelig uvanlig bok, og med at du lægg deinj under fantasy rægne æ med det e my interresant i boka som itj kainj forklares av vanlig vitenskap :)

    SvarSlett
  4. Denne boken har jeg hørt så mye om! Har veldig lyst til å lese den, og den kommer som film? Glimrende, da må jeg bare lese boken først :)

    SvarSlett
  5. Åå denne boken har jeg lyst til å lese! :D Har bladd litt gjennom den og kjenner jeg blir skikkelig redd av noen av bildene! (Og det lover alltid godt)

    SvarSlett
  6. Det er bildene som gjør den litt skremmende:) Utrolig smart å sette inn gamle, rare bilder som faller sammen med historien.....jeg trodde også at den skulle være mer skummel, men uansett en meget god leseropplevelse :) Gleder meg til filmen !

    SvarSlett