Sider

Translate

lørdag 4. februar 2012

Ny bok av Camilla Läckberg

Jeg er ikke noen stor tilhenger av Camilla Läckberg sine bøker. Jeg synes hun skriver bra, men ikke mer en det liksom. Nå nærmer utgivelsen seg av hennes 8 bok i serien fra Fjëllbacka, som da heter Englemakersken og folk har spurt etter den i flere uker nå. Vi har fått den som leseeksemplar og da tenkte jeg at jeg måtte nesten lese den. 
Her er litt om handlinga:
Påsken 1974. En familie forsvinner sporløst fra øya Valö utenfor Fjällbacka. Middagsbordet er sirlig dekket, men alle, bortsett fra ettåringen Ebba, er borte. Er de ofre for en forbrytelse, eller har de forsvunnet frivillig?
Gåten blir aldri løst.
Mange år senere kommer Ebba tilbake til øya og huset der hennes far med jernhånd har ledet en internatskole. Hun og mannen hennes, Mårten, har nettopp mistet sin tre år gamle sønn, og i et forsøk på å komme over sorgen har de bestemt seg for å pusse opp det gamle huset og starte en liten Bed and Breakfast.
Men nesten før de får etablert seg, er det noen som forsøker å tenne på huset. Og da de begynner å fjerne gulvplankene i spisestuen, finner de størknet blod under …

Når man leser dette ser det veldig spennende og mystisk ut, noe som selvsagt fenger meg. Og boka er grei nok den, men ikke mer. Det er ikke så mye action at det gjør noe, litt skyting ja.....men jeg skulle ønske det var litt mer fart!! Litt mer mysterier og ting som skjer!! Den er verdt å lese for man blir jo nysgjerrig på hva som skjer, og om de finner ut hva som skjedde med familien som forsvant, men ønsker man en krim med blod og gørr og masse fart så må du finne deg noe annet å lese. Som feks Lobotomisten!!!!! Den skal jeg skrive om neste gang, og DEN anbefales virkelig. For ei sykt bra bok :) Men det skal dere få høre om i neste innlegg :)

1 kommentar:

  1. Dein byint æ å lesa, men kom liksom ikke ordentlig i gang, må ha litt meir fart i byinnelsa æ..
    Kom itj så langt, å nu e d nån måna sida sist æ lest nå..

    Så må sei mæ enig med dæ der.. :)

    SvarSlett