Sider

Translate

torsdag 7. juni 2012

En utrolig god krimbok !!

Denne dukket opp i postkassa mi fra Juritzen forlag. Jadda, tenkte jeg, en krim bok om norsk politikk??? HA, den er sikkert like spennende som høyden på håret til Eli Hagen!!! Så jeg lempet den over til min kjære mann og sa at denne er sikkert noe for deg. Han leste den på to dager og sa den var kjempebra....? Ok, så da snek denne seg inn foran boka jeg egentlig skulle lese da.....og DET angrer jeg ikke på !!
Dette er en spennende, velskrevet og UTROLIG god bok !!!
Det finnes et annet Norge, et hemmelig Norge, og politietterforskerne Kyrre Kaupang og Cathrine Bodøgård skal snart få erfare hva det betyr å komme på kant med dette miljøet. 
Det hele starter når en tydelig redd riksadvokat ber Kyrre om å se nærmere på det mistenkelige dødsfallet til en av Norges rikeste menn, skipsreder Stein Jahrbøl. 
Samtidig gjør Torbjørn Jagland seg klar til å annonsere årets mottager av Nobels Fredspris. De som kjenner ham ser at han er ekstra nervøs. Hva de ikke har kjennskap til, er at Jagland ble truet på livet av en maktperson kvelden før. 
Henger disse to sakene sammen?
Ikke bare er det ei veldig spennende bok, men det jeg likte aller best var alle de små nålestikk dagens politikere får, skrevet med humor og eleganse. Det er ikke ofte jeg sitter og ler meg gjennom en krimbok men det gjorde jeg her :)  Og så er den så utrolig velskrevet, språket flyter så utrolig godt, det er en sann fryd å lese den!
Anbefales på det varmeste!!



  • Juritzen Forlag
  • Utgivelsesdato : ute nå
  • Sider : 350 sider
  • Pris : 349,-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar