Sider

Translate

torsdag 30. august 2012

Ny Varg Veum bok :)

Jeg har egentlig aldri vært noen stor Varg Veum-fan, Har lest de to siste bøkene, og de er helt grei som underholdning en mørk høstkveld. Nå er Gunnar Stålesen ute med en nye Veum-bok, Der roser aldri dør.
Varg Veum drukner sitt liv og sine sorger i flaskenes verden når det banker på kontordøra hans. Kvinnen som kommer inn vil at Veum skal se på en sak som skjedde for nesten 25 år siden. Hennes datter forsvant fra sandkassen der hun lekte, uten et eneste spor. Politi, naboer og venner lette i mange måneder men måtte til slutt gi opp. Nå når foreldelsesfristen nærmer seg håper moren at Veum kan se på saken igjen. Varg Veum starter sine undersøkelser, og finner mye løgn, hemmeligheter,kjærlighet og svik i sin søken etter lille Mette.
Dette er så mye Varg Veum som det kan bli, og den er faktisk veldig bra !! Jeg leste den i matpausene på jobb, og jeg gledet meg til hver pause, for da kunne jeg lese igjen :) Det er mye forviklinger, hvem snakker sant, og hvem lyver? Hva skjedde den dagen, og hvorfor var det ingen som så noe? Og med litt overraskende slutt kan det ikke bli bedre! Anbefales !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar