Sider

Translate

tirsdag 24. september 2013



Vel..her er tre bøker med tre kjente forfattere...og alle tre bøkene har fått gode kritikker. Så hva skal jeg skrive om de??? JO.....jeg har gitt opp å lese de....alle tre! Jeg har begynt på de, og gitt opp!
"De usynlige " av Roy Jakobsen har fått gode kritikker som " fantastisk, nydelig og som poesi" Vel, kanskje var det der det glapp for meg. Jeg er ikke så poetisk av meg, så måten denne boka er skrevet på ga ikke meg noe, ga opp etter 4 kapitler.
"Marco-effekten" av Jussi Adler-Olsen har også fått gode kritikker, og siden jeg liker alle de andre bøkene hans så er det rart at jeg ikke likte denne. Jeg synes den var rotete, vanskelig å få tak på historien, og jeg savnet mer fra Avdeling Q! Det var historien om Marco som tok all plassen, jeg savnet Carl Mørck og den lune humoren som bruker å være i bøkene til Adler-Olsen. Jeg ga opp denne da jeg hadde lest litt over halve boka. Kanskje passet den ikke for meg akkurat da, mulig jeg prøver den igjen senere,
"Og fjellene ga gjenlyd"av Khaled Hosseini har også fått bare gode ord og skryt. JA, den er sikkert god men ikke for meg. Boka består av flere historier, om søskenkjærlighet, ei lita jente som blir solgt, om forbrytere og Paris. Det blir nok for eksotisk for meg dette, så fremmed. Jeg leste ganske langt før jeg ga opp, syntes den fortjente at jeg prøvde.Men når den blir så fremmed og fjern for meg så ga jeg opp. Jeg har så lite tid og så mange bøker å lese at jeg leser ikke de som ikke gir meg noe :)
Så har du tenkt  og lurt på om du skal lese noen av disse så gjør for all del det,  ikke sikkert du har samme smak som meg. Bøkene er garantert gode for mange der ute. Bare ikke for meg :(



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar