Sider

Translate

mandag 14. oktober 2013

Ny rå krim fra Eirik Huseby Sæther :)

Denne har jeg venta lenge på...og endelig kom den i postkassa mi :) Dette er Lobotomisten 2 Heksedoktoren, oppfølgeren til Lobotomisten1-  Og har dere ikke lest den bør dere gjøre det!! Her er hva jeg mente om dèn boka:http://zeldajenta.blogspot.no/2012/02/lobotomisten-av-eirik-huseby-sther.html

Johannes, den dypt religiøse pastorsønnen, har flyktet til Rio de Janeiro, der hans fars menighet driver et barnehjem. Han føler seg forlatt og sviktet av både sin far og Gud så nå bestemmer han seg for å vende seg om til Djevelen.Og i slummen i Rio de Janeiro finner han den mørke religionen han leter etter.
Samtidig finner Tom Stohl , samboeren til en av kvinnene Johannes drepte, ut hvor Johannes har flyktet. Han reiser etter Johannes og regner med han skal bli lett å finne i slummen. Men i slummen i Rio de Janeiro lever djevledyrkere som ikke har tenkt å slippe denne hvite mannen inn så lett.

Denne er nesten like sykt bra som Lobotomisten 1 !! Sykt er iallefall ordet på  disse menneskene.Dette er så annerledes enn vanlig krim! Det er rått, avskyelig, ubegripelig og sykt, MEN så utrolig bra og spennende :) For meg er dette en ukjent verden av ondskap og råskap, men jeg vet jo dessverre at ondskap finnes overalt. Syke tanker gir syke handlinger dessverre, noe vi ser godt i begge bøkene til forfatteren Eirik Huseby Sæther.
Men jeg synes den er veldig bra, utrolig spennende å følge tankegangen til Johannes, som forandrer seg mye i løpet av historien. Liker du litt annerledes krim som biter deg i følelsene og krymper sjela di, som får deg til å tenke på hvorfor noe blir så onde og følelseløse, ja da bør du lese Heksedoktoren. Anbefales !!
Og jeg håper inderlig at Hr. Huseby Sæther fortsetter å skrive slike intense, avskyelige, herlige krimbøker !:)

  • Forlag:Juritzen
  • Utgivelse: ute nå
  • Sjanger: Krim



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar