Sider

Translate

lørdag 27. juni 2015

Monster av Jørgen Jæger !

Endelig, endelig fikk jeg kloa i den nye boka til Jørgen Jæger "Monster"!
Jeg ble først kjent med bøkene hans da han gikk over til Juritzen forlag, da jeg fikk til-sendt en av bøkene hans. Hadde aldri hørt om forfatteren men heldigvis ble jeg nysgjerrig og leste den ! Og siden da har jeg lest alle bøkene  og er en skikkelig Jæger-fàn :)

Anne Dahl og datteren Thea lever på hemmelig adresse etter å ha kommet seg bort fra en meget voldelig mann og far, Ragnvald. Anne er gravid på nytt med sin nye samboer Ulrik og livet begynner å bli normalt igjen. Selv om de har måtte forlate all familie og venner og de savner dem dypt føler de endelig at de kan slappe av. Men en dag kommer Thea hjem fra skolen i sjokktilstand. Anne og Ulrik får ikke noe ut av henne og vet ikke hva de skal gjøre. Når Ulrik nesten blir slått ihjel på låven samme kveld begynner Anne å ane uråd og politiet blir alarmert. Har Ragnvald funnet dem?
Lensmann Ole Vik er en av de få som vet hva denne familien har gått gjennom, så selv om han er sykemeldt involverer han seg i etterforskningen sammen med Cecilie Hopen. Ikke alt er som det ser ut ved første øyekast og det blir en intens politijakt på flere merkelige forbrytelser som skjer i den lille bygda.

Jeg var meget spent på denne boka, siden jeg likte "Stemmen " og "Ridderkorset" så innmari godt. Han kan jo ikke klare å skrive flere bøker på rad som er så gode! Men joda, jeg ble ikke skuffet denne gangen heller :) Det er noe med måten han skriver på som jeg liker. Spenningen er bygget opp på en så god måte at en bare MÅ lese et kapittel til, uansett hvor langt på natt det er! Det er intens krim med en skremmende historie som kunne vært tatt fra virkeligheten. Det er mange her i landet som lever med falsk navn og hemmelig adresse og her får vi et innblikk i hvor jævlig livet kan være for de!
Godt skrevet, veldig bra historie og utrolig intens krim ! Har du ikke lest noe av Jørgen Jæger har du virkelig gått glipp av meget god krim. Etter min mening er han Norges Beste Krimforfatter :)



Forlag : Juritzen Forlag
Utgivelse: forventet 22 september 2015
Sjanger: Krim 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar