Sider

Translate

mandag 22. oktober 2012

En bok full av minner :)

Endelig dukka denne boka opp på jobb, og jeg var kjapp med å stappe den i veska og ta den med hjem. Har hørt og lest mye bra om den så jeg hadde høye forventninger til den. Og .....den innfridde ! Dette er ei bok om følelser, minner, samhørighet og familie.Og siden historien er basert på forfatterens egne opplevelser, blir den mer enn "bare" en roman.
Etter et langt liv som som arbeidskar på aluminiumsverket dør Bår Meldal og etterlater seg et rikt ettermæle. Men det er noe med dødsfallet hans som folk ikke snakker om.Det får barnebarnet Tor raskt oppleve da han fem år senere kommer til Øra for å ta seg sommerjobb på Verket, og bor hos bestemora Lilly, enken etter Bår.
Selv om dette ikke er min sjanger, må jeg si at denne boka grep tak i meg. Alle er vi vel glade i våre besteforeldre, enten de lever eller er borte. Og denne boka får deg til å tenke på de og lure på hvor godt du kjenner/kjente de. Familie, tilhørighet og vennskap er viktig for oss mennesker. Fuglehotellet  er en vond og sår historie, men også varm og full av minner. Kryp opp i godstolen og ta deg en tur inn i Tors verden, det anbefales :)


  • Forlag : Tiden forlag
  • Utgivelsedato: ute nå
  • Sjanger: Roman

1 kommentar:

  1. Så fin omtale av Tiger sin bok, det varmer for oss begge! :)

    SvarSlett