Sider

Translate

onsdag 7. november 2012

Denne romanen må du smake på :)

Jeg opplever fortiden en meget uvant følelse......jeg har mista leselysten ! Har faktisk ikke lyst til å lese, sitter på kvelden og ser på boka som ligger ved siden av meg men orker liksom ikke å åpne den. Enda jeg har så mange (forhåpentligvis) gode bøker som ligger og venter på meg, men nei....Noen andre som har det slik??? Regner med det går over snart :)
Men uansett har jeg lest denne utrolige romanen jeg fikk fra Juritzen forlag.  Smaken av følelser av Aimee Bender. En underfundig, merkelig og god bok.
Rose er en beskjeden, stille jente med uvanlige evner: Hun kan smake folks følelser. Hun oppdager denne evnen som niåring, da hun tar en bit av morens hjemmelagde sjokoladesitronkake og kan smake morens ensomhet og desperasjon.
I alt hun spiser kan hun smake følelsene til den som har laget det. Alt kan bli avslørt på ethvert måltid. Hun kan ikke spise sin brors toast. En kake på det lokale bakeriet er fylt av raseri. Syltetøy er fullpakket med sur harme.
Rose vokser opp og lærer å utnytte denne gaven og blir klar over at det også finnes hemmeligheter hennes smaksløker ikke kan tyde.
 Nydelig, merkelig og full av fantasi, men samtidig så hverdagslig og normal.
Noe annerledes som du absolutt bør lese !

  • Forlag : Juritzen
  • Utgivelsesdato: Ute nå
  • Sjanger: Roman

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar