Sider

Translate

mandag 3. desember 2012

Nominert til bokhandlerprisen :)

Frode Granhus er en forfatter som har gått meg hus forbi :( Har ikke lest noe av han før, men når han nå var blant de nominerte til Bokhandlerprisen tenkte jeg at jeg skulle lese denne "Stormen" Vel, det var jo en meget god og spennende krimbok!
Under en stormnatt i Reine i Lofoten løsner en diger steinblokk og pløyer en dyp renne i fjellet. Raset avdekker det som ved første øyekast ser ut som små bein og knokler.

En forbrent skikkelse ligger på pleiehjemmet i bygda. Ilden har fratatt ham synet, taleevnen og størstedelen av bevegelsesevnen. Smertene er konstante, men han lever. Uheldigvis er han ikke i stand til å fortelle noen at smertene tiltar, at en ukjent fiende sørger for at han får det enda litt verre, dag for dag. At faren er størst nettopp her, hvor han burde være tryggest.
Boka er utrolig bra skrevet, spenning på hver side. Den er uhyggelig, grotesk og sterk.Jeg liker måten forfatteren skriver på, det er godt å lese om du skjønner :) Nå skal jeg få tak i Forfatterens andre bøker, "Malstrøm" og "Hevneren" Er de like gode som "Stormen" har jeg mye godt lesestoff fremover :)

  • Forlag: Schibsted
  • Utgivelse: Ute nå
  • Sjanger: Krim

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar