Sider

Translate

onsdag 21. august 2013

Gert Nygårdshaug.....ny favorittforfatter :)

"Pergamentet" er den første boka jeg har lest av Gert Nygårdshaug....men det skal absolutt ikke bli den siste !! Han skriver både krim og romaner, men jeg skal iallefall skaffe meg krimbøkene hans for DET er han god på!!
"Pergamentet" handler om et drap, en munk og en kripos-etterforsker med det herlige navnet Skarphedin Olsen :) Og det beste av alt...her er et mysterium som må oppklares.En forsker skal presentere et sensasjonelt funn i forbindelse med et pergament fra 1400-tallet, men før han får lagt frem funnet blir han funnet drept. Tekniske funn på stedet leder mistanken mot forskerens kone, men er det så enkelt? Når så et nytt drap blir begått må Skarphedin Olsen tenke i nye baner for å oppklare drapene...og mysteriet med Pergamentet .
Spennende...skikkelig spennende er det :) Dette er Dan Brown og Tom Egeland i god blanding, og jeg liker det veldig godt. Og siden dette Pergamentet finnes i virkeligheten blir det enda mer interessant å lese denne historien. Nygårdshaug skriver godt og det er et lett språk noe som gjør den lettlest. Nei, jeg skal sannelig lese flere bøker fra den godeste Gert Nygårdshaug, det er sikker og visst !  Pergamentet anbefales iallefall fra meg :)

  • Forlag :     Cappelen Damm
  • Utgivelse:  ute nå
  • Sjanger:     Krim 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar