Sider

Translate

onsdag 14. august 2013

SUPERB krim :)

Jepp jepp jepp......der var den gode forfatteren Jan-Erik Fjell tilbake !!!
Hans første bok, Tysteren vant Bokhandlerprisen i 2010, og med god grunn! Det er en meget god bok. Men den vanskelig andreboka, Skyggerom, skuffet litt.Historien var ikke så bra som vi alle forventet :( SÅ...derfor var jeg veldig spent nå når hans tredje bok, Hevneren, kom ut. Ville den være bedre enn den forrige? Ville Jan -Erik Fjell klare å skrive en ny bok som var like bra som den første??? Å JADA....det er en meget velskrevet og spennende krim :D
Det er en todelt historie....som jeg egentlig ikke liker....eller faktisk er det en tredelt historie! Men det funker veldig bra i denne boka.
San Francisco  1961 : Den 17 år gamle norskættede Daniel "Danny" Larsen ankomer det beryktede fengslet Alcatraz. Han skal sone en livstidsdom uten mulighet for prøveløslatelse , for væpnet ran og drapsforsøk på en politimann .Han henger seg på cella den dagen fengslet stenger for godt.....
33 år senere er et norsk par  og besøker fengslet som turister, der møter de den godt voksne amerikaneren William.Han forteller dem historien til norske Daniel, som han sonet sammen med på Alcatraz.
Norge 2012. En bestialsk drapsmann skaper skrekk i Fredrikstad. Og etterhvert viser det seg at det er en seriemorder løs. Sporene fører den eminente etterforskeren Anton Brekke og hans makker frem til et fotografi, tatt i San Francisco i 1993. Ofrene og morderen er på bildet, men hvem er morderen og hvem er det neste offeret?
Dette er spenning på hver side, full gjetting på hvem morderen er...og jeg tenkte flere ganger at NÅ vet jeg hvem det er,men mine teorier holdt ikke mål gitt :) Godt språk, ingen dødpunkt, og med spenning som holder seg til absolutt siste side, ja stort bedre kan det ikke bli ! En av høstens beste krimbøker...og det tør jeg si når høsten ikke har begynt engang!! Liker du en god krim som du ikke kan legge fra deg så kan jeg trygt anbefale denne :)

  • Forlag: Juritzen forlag
  • Utgivelse: Mandag 12 august
  • Sjanger : Krim



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar