Sider

Translate

lørdag 10. august 2013

Mysteriet av Vidar h Andersen

Vel.... hva skal man si om denne boken tro...? Den har fått mye skryt fra andre bokbloggere, der den bla sammenlignes med Stig Larssons bøker. At den er et mystisk genistrek, ingen dødpunkt,  og at dette er ekstremt godt håndtverk. Den får terningkast 5 og utrolig mye skryt ! De må se og forstå noe som jeg ikke ser.... For dette er ikke noe mesterverk for min del iallefall.
Boka handler om Else, som får livet snudd på hodet da fosterforeldrene dør. Hun er en datanerd som er ensom, utstøtt og må finne sin egen vei da hun blir alene. Hun finner og blir forelsket i en annen nerd, Jens Ås.Problemet er at han er en psykopat som klarer å manipulere Else til å hjelpe han å drepe hans egen mor. Han klarer å vri alt slik at Else blir dømt for mordet og sendt til psykiatrisk institusjon for å sone dommen. Else klarer å rømme og nå er hun ute etter hevn.
Historien i seg selv er ganske så spennende....en stund. Jeg tenkte flere ganger at nå gidder jeg ikke å lese lenger, men jeg var nysgjerrig på hvordan dette ville ende så jeg fullførte den. Men det er langdrygt, veeldig mye data og språket i boka er forunderlig og ...merkelig? Kanskje er det et virkemiddel fra forfatterens side, jeg vet ikke, men jeg reagerte nesten umiddelbart på det enkle, nesten litt "barnslige" språket.Det passet ikke helt for meg iallefall. MEN jeg leste den ferdig FORDI historien er spennende, det skal forfatteren ha iallefall :)

  • Forlag: Nova Forlag
  • Ute nå
  • Sjanger: Krim 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar