Sider

Translate

mandag 5. mai 2014

Den hellige løgnen av Luìs Miguel Rocha

Denne boka er det lenge siden jeg kjøpte men den har bare blitt liggende. Men siden jeg nå har lest Den 13. disippel av Tom Egeland og likte den fikk jeg lyst til å lese denne også. Det er samme tema, hemmeligheter som vil ryste verden og rokke ved kristendommens grunnvoller!

Pave Benedikt XVI har bare vært pave i noen timer når han får innsyn i kirkens best bevarte hemmeligheter. Denne hemmeligheten har blitt overlevert fra pave til pave i mange år.Men nå er denne hemmeligheten, og dermed også kirkens eksistens i fare. De som er involvert i dette er vilige til å betale en meget høy pris for å beskytte seg selv og sin makt. Et mystisk evangelium og rykter om Dødehavsrullene gjør dette mysteriet enda større. Hvem var Jesus, ble han korsfestet og forteller Bibelen sannheten?

Det står bak på boka at den historiske teorien som fremmes i denne romanen er basert på virkelige dokumenter! Wow tenker jeg da! Virkelig? Jeg tror det er mye vi ikke vet, mye som vi kanskje aldri vil få svar på. Vi får bare spekulere videre. Men mens vi gjør det kan vi kose oss med slike Thrillere som dette :) Det er utrolig spennende å følge historien i boka. Alle de teorier, gåter og spørsmål som hovedpersonene må finne ut av. Det er ei ganske "stappa" bok som jeg kaller det. Mange personer, mye som skjer, og en del tråder å holde styr på. Ofte må jeg bla litt tilbake for å finne ut hvem som sa hva og hvorfor den personen er der. Men det er en utrolig spennende og god bok. Man blir jo nysgjerrig på hva som er sant og ikke, hva som har skjedd, hva som er oppspinn og hvordan ting virkelig har skjedd. Dette er en roman/thriller men med tanke på at den er basert på virkelige dokumenter så vekker den nysgjerrighet, iallefall hos meg :)

  • Forlag: Publicom forlag
  • Utgivelse: 29 februar 2012
  • Sjanger: Roman/Thriller
  • Oversetter: Kjersti Velsand ( fra portugisisk)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar