Sider

Translate

fredag 7. november 2014

Vinterfolket av Jennifer McMahon

Noen ganger kommer en over bøker som trekker oppmerksomheten din mot seg bare pga navnet på boka.Denne var litt sånn for meg. Jeg elsker jo Margit Sandemos serie Sagaen om isfolket ! Og denne heter Vinterfolket...jeg måtte jo bare lese den.
Jennifer McMahon har skrevet flere bøker men denne er den første som er utgitt på norsk. Håper inderlig de vil oversette flere !

Gjennom alle tider har det forsvunnet folk på mystisk vis i den lille landsbyen West Hall i Vermont. Dette har skapt en del legender og spesielt går det historier om Sara Harrison Shea. Hun var en mor som elsket sin datter overalt på jord. Og når hennes elskede datter dør i en tragisk ulykke faller Saras verden sammen. Bare noen måneder senere blir hun funnet drept bak huset sitt.
Hundre år senere bor 19 år gamle Ruthie i Saras hus sammen med moren og lillesøster Fawn. Moren forsvinner sporløst og mens Ruthie leter etter spor av henne i huset finner hun Saras dagbok under gulvet i morens soverom. Der finner hun gamle mysterium og og utrolige historier hun ikke kan tro er sanne. Men hun er ikke den eneste som leter etter noen som er forsvunnet,og funnet av dagboken går ikke upåaktet hen. Vil historien gjenta seg selv?
¨
Oh, spennende ! Det er ikke ofte man finner slike bøker for voksne i dag. Mørk spenning, dyster og thrilleraktig :) Jeg liker den veldig godt! Jeg liker den nervepirrende stemningen, mysteriet som henger i hver side. Hva skjedde nå, går det an? Mystisk og fantastisk. Minner meg litt om Snøbarnet av Eowyn Ivey, litt magisk og helt fantastisk !
Språket flyter og gjør den god å lese, spenningen er godt fordelt så du mååå bare lese videre. Jeg håper de vil oversette flere av hennes bøker for dette var god lesning :)


  • Forlag: Bazar Forlag
  • Utgivelse: 15 september 2014
  • Sjanger: Thriller
  • Oversetter: Kirsti Øvergaard




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar