Sider

Translate

søndag 8. november 2015

Tidsrosen av Ørjan N Karlsson

Ørjan Karlsson er visst en allsidig fyr :D Jeg har jo lest noen av krimbøkene hans, som "Hauges Direktiv" og "Gerhardsens testamente". To meget gode, og morsomme krimbøker :) Men her kommer noe helt annet, nemlig fantasy ! Dette er første bok i en serie som heter Lanse-trilogien. Så da kommer det nok 2 bøker til vil jeg tro ;) Og det er bra, for denne forfatteren kan sannelig å skrive fantasy også !

Tre lansedeler-to voktere-en tidløs ondskap.

Martin Sølvfoss går på kostskole i England. Siste skoledag før ferien får han beskjed om at hans far er savnet etter en seiltur. Samtidig begynner underlige ting å skje med Martin. Han ser syner og opplever at tiden stanser ! Vel hjemme mottar han et brev av sin avdøde bestefar der han får vite at han har arvet en eiendom i Telemark. Han reiser dit med sine to venner fra kostskolen og finner fort ut at det er mye han ikke vet om sin egen familie. Slekten hans har nemlig vært voktere av et av de tre hellige fragmentene fra lensen som spiddet jesus da han hang på korset!Og dette er en kraftfull gjenstand som trekker til seg mørke krefter.Spørsmålet er om Martin er klar til å ta på seg denne farefulle og skremmende oppgaven?

Åh, som jeg elsker fantasy!! Og denne er sannelig god nok til å grave seg ned i og glemme hverdagslivet rundt meg :) Fantasy kan bli traurig og veldig likt alt annet en har lest innen sjangeren. Det er jo alltid det gode mot det onde, det lyse mot det mørke, og det kan fort bli hakk i platen. Men her er det noe nytt og spennende :) Litt Harry Potter følelse får jeg når jeg leser den, men det gjør ikke noe ! Dette er skikkelig god og spennende fantasy, med flere overraskende tvister som jeg ikke så komme og det blir jeg så glad for. Flott at det kommer flere gode norske forfattere som er god med denne sjangeren ! Gleder meg til bok 2 kommer , Anbefales med glede !!

  •  Forlag: Gyldendal
  • Utgivelse: 28 september 2015
  • Sjanger: Fantasy +10 -100 år

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar