Sider

Translate

søndag 14. februar 2016

Islandsk krim :)

Jeg har alltid hatt sansen for denne Islandske krimforfatteren, Yrsa Sigurdardottir.Jeg liker måten hun bygger opp historien sin, og at hun nesten alltid har et hint av noe overnaturlig :)
Det er ikke mye av det i denne nye boka hennes, men ganske creepy er den likevel!
Hennes beste bok hittil for meg er "Jeg vet hvem du er "som kom ut i 2012 - Den er virkelig skummel og utrolig spennende:) Så...hva med denne?

En kvinne blir funnet drept på bestialsk vis, og de har et vitne. Hennes 7 årige datter som ligger gjemt under senga.Men 7 åringen har vansker med å forklare seg og politiet står uten mange spor.Når så enda en kvinne blir drept på en forferdelig måte vet de at de leter etter samme gjerningsmann.Samtidig sitter en radioamatør og fanger opp meldinger som knytter han til begge drapene, selv om han aldri har hørt om disse kvinnene. Dette får han og to venner til å sette igang farlige undersøkelser selv.

Dette er som det bruker å være når det kommer fra Yrsa Sigurdardottir, spennende og med mye som skjer. Plottet er utrolig gjennomtenkt og innholdsrikt. Det er mange fallgruver her for en selvsikker leser som tror en har løst mysteriet et stykke ut i boka :) Kanskje er det litt for innholdsrikt iblant. Jeg sitter iallefall igjen med en liten følelse av at jeg falt av enkelte partier i boka. Litt for mye informasjon en ikke trenger rett og slett !Men jeg vil likevel anbefale denne boka, for den er så spennende, litt rå og absolutt en god krim !
  • Forlag: Kagge
  • Utgivelse: Januar 2016
  • Sjanger: Krim
  • Oversetter: Silje Beite Løken




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar