Sider

Translate

mandag 6. februar 2012

Lobotomisten, av Eirik Huseby Sæther

For ei syk, syk bok !! Og med det mener jeg ei sykt BRA bok. Dette er en av de aller beste krimbøkene jeg har lest. Og jeg har lest mange!! Den vekker mange følelser på en gang, du blir revet med i en gal manns verden.
Lobotomisten handler om Johannes, sønn av en dommedags pastor. Han er meget påvirket av sin oppvekst, og studerer nå psykologi. Gjennom sine studier kommer han over en gammel lærebok som forteller han at i gamle dager ble seksuell apetitt oppfattet som galskap og forteller hvordan dette skal kureres. Johannes blir besatt av å kurere kvinner for denne galskapen så de ikke skal havne i helvete. Men med det starter han et helvete for kvinnene han skal "hjelpe". Og siden boken heter Lobotomisten kan dere tenke dere hvordan han skal kurere dem. Dette er ikke en bok for folk med svake nerver! Den er tøff, grotesk og går rett inn i margen og røsker godt i følelsene dine. Men noen ganger trenger vi slike bøker,verden er ikke rosenrød bare fordi du lukker øynene og snur deg bort. Og dette kan faktisk skje, det finnes mer en nok av gale folk der ute! Dette er debutant boka til forfatteren Eirik Huseby Sæther, og jeg håper for guds skyld at han skriver mer. For jeg vil iallfall ha mer krim som "røsker" litt i sjelerota!!! Anbefales !!

1 kommentar:

  1. Leser den nå...kjempebra! Klare nesten ikke legge den fra meg.

    Jonniz

    SvarSlett