Sider

Translate

søndag 15. februar 2015

Dødens Labyrint 2, Ildprøven av James Dashner

Bok 1 i denne ungdoms serien, har nettopp gått på kino.Jeg har sett den og mener, som alltid,at boka var så mye bedre ! Så jeg håper alle  som har sett filmen tar seg tid til å lese boka også for den gir så mye mer. En ting film aldri kan få frem er tanker og følelser, stemning og små nyanser som du fanger opp når du leser... Bok er best som bok !!
Nå har jeg lest bok 2 Ildprøven. Prøvelsene fra labyrinten er over ,men hva skjer nå?

Jordkloden ligger ufruktbar, forbrent av solstormer og uttæret av et nytt, brutalt klima. Regjeringen er oppløst – og med den, lov og orden. Nå er det skrullingene, folk som er dekket av betente sår, og som drevet til morderisk vanvidd av en smittsom sykdom kjent som oppblussingen, flakker omkring i forfalne byer på jakt etter neste offer … og måltid.

Lysningsboerne er langt fra ferdige med løpingen. Istedenfor frihet befinner de seg nå ansikt til ansikt med en ny prøvelse. De får to uker på seg til å krysse Svimark, verdens mest utbrente område, og komme seg til en trygg havn. Og OND kommer uten tvil til å endre på variablene og øke utfordringene.

Thomas kan ikke la være å lure – finnes nøkkelen til friheten i hans egen hukommelsessvekkede hjerne? Eller kommer han for alltid til å være overlatt til OND?


Jah...jeg likte bok 1 veldig godt. Den var utrolig spennende og godt skrevet. Denne var derimot ganske mye tregere. Den starta bra men ble ganske så treg etterhvert. Tar lang tid før det skjer noe. Jeg slet meg gjennom den,heldigvis,for den ble veldig spennende på slutten ! Men det holder ikke helt for en hel bok.Jeg synes det er merkelig å lese trilogier eller serier der noen av bøkene er veldig bra mens noen er ganske dårlig eller kjedelig. En skulle ikke tro det var samme forfatter.Hva skjer med fantasien deres? skrivesperre eller skriveangst? Jeg vet ikke, men det er iallefall stor forskjell på disse to bøkene. Bok nr 3 har nettopp kommet ut, og jeg skal selvsagt lese den. Håper bare den er mye bedre enn denne !



  • Forlag: Cappelen Damm
  • Utgivelse: 21oktober 2014
  • Sjanger: Fantasy
  • Oversetter: Cecilie Winger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar