Sider

Translate

torsdag 2. mai 2013

Ypperlig krim !

Ypperlig krim fra en ny forfatter! Det er alltid spennende med nye forfattere, spesielt om de er norske! Helge Thime-iversen er 41 år, fra Bergen og har med boka X skrevet en utrolig bra og spennende krim.
X er dekknavnet til en av krimlitteraturens mest gåtefulle seriemorder.Ingen er trygge, for hva har ofrene til felles? Ingenting...eller har de det?
Hva har egentlig en kokebokforfatter fra Bergen til felles med en tannlege fra Trondheim? Eller en enstøing av en fisker fra Vardø med en sliten småbarnsmor fra Bodø? Og hvorfor har morderen sett seg ut kriposetterforsker Njaal Natlan som sin hovedmotstander?
X er en spennende jakt på en seriemorder, fylt av merkelige budskap, hemmeligheter og grøssende opplevelser. Jeg synes språket flyter godt og gjør den god å lese, spenningen stiger fra side til side og som krim må jeg si den er noe av det bedre jeg har lest. Denne kan uten tvil måle seg med både Jo Nesbø og Jussi Adler-Olsen ! Ypperlig krim som jeg anbefaler med glede! Håper det ikke tar så lang tid før det kommer en ny bok fra denne forfatteren, JEG skal iallefall lese den :)

  • Forlag: Juritzen forlag
  • Ute 10 april 2013
  • Sjanger: Krim

4 kommentarer:

  1. Denne har jeg liggende fra forlaget. NÅ skal den fram i lyset. Takk for påminnelse og fristende omtale :-)

    SvarSlett
  2. Frem med den,les og bli hekta :) Boka er meget bra og veldig spennende :)

    SvarSlett
  3. Denne boka skal jeg lese snart. Fikk den fra forlaget her en dag, og er spent på hvordan den blir. Har hørt både positivt og negativt.

    SvarSlett
  4. Jeg synes den var veldig bra iallefall, men smaken er jo forskjellig så du får lese den og se hva du synes :)

    SvarSlett