Sider

Translate

onsdag 27. februar 2013

Påskekrim 2013

Årets påskekrim fra Juritzen forlag er her :D Og i år må jeg si det er en veldig bra samling av gode krim noveller. En herlig blanding av kjente og kjære forfattere som Tom Egeland,Jørn Lier Horst, Unni Lindell, Anne B Ragde, Jørgen Brekke og flere. Og noen som ikke er så kjente enda, men som bør bli det fordi de skriver så godt!
Deriblant den eminente Eirik Huseby Sæther! Han har da skrevet Lobotomisten, som jeg har skrevet om på bloggen min før. Lobotomisten er en av de råeste og beste krimboka jeg har lest. Du bør vurdere den som din påskelektyre denne påsken. Men han er da også med i Påskekrim 2013 med historien "Dødens speil". Passe creepy, og passe rå. LOVE IT :)
Den andre novellen jeg vil trekke frem er "Telefonsamtalen" av Jørn Lier Horst. Det er ikke uten grunn den mannen er nominert til Rivertonprisen 2013 for er det noe han kan så er det å skrive krim! Denne historien er  ikke skummel eller rå, men har en såå irriterende slutt!!  du må lese den for å forstå hva jeg mener ;)
Tom Egeland skriver som han pleier, en abbed i et kloster år 1262 AD forteller på sitt dødsleie en historie som ikke er særlig hyggelig. Liker så godt hans interesse og kunnskap om "gamle dager" for å si det slik :)
Og det er mange flere gode forfattere og noveller her. Dette er den perfekte bok å ha med seg på fjellet eller hvor du enn skal i påsken. Korte, spennende krim noveller, du rekker en novelle før middagen, eller før skituren og en på senga før du sovner, solbrent og blid :)
Påskekrim 2013...et must til årets påsketur !

  • Forlag: Juritzen
  • Ute nå
  • Sjanger: Krim

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar