Fetterne Leif og Paul skal ha tidenes sommerferie ! De reiser nordover til Mo i Rana for å jobbe litt på folkehøgskolen der deres tante og onkel jobber og bor. De skal ta seg en velfortjent ferie mens guttene skal male og passe på bygningene.Men det guttene gleder seg mest til er å dykke i det nordnorske farvann. Under en av dykketurene finner de restene av et skip som ble senket i 1940. De synes det er merkelig at skipet ikke er funnet og hevet så de begynner å sjekke ut historien dens. Og da forandrer alt seg og drømmesommeren forvandler seg til et mareritt. For tåka skjuler altog slipper ingen fri !
Dette er grøsser, spenning, og litt kjærlighet. Selv om den er skrevet på en enkel måte, med korte setninger og et lett språk er den utrolig spennende. Og dykkersekvensene kan gi den tøffeste klaustrofobi! Her er tåke, havmonster, mystiske skapninger og et hus som lever sitt eget liv....?
Denne er utrolig fin for alle som ikke er så glad i å lese, både gammel og ung.
Spennende lettlest og skummel !
- Forlag: Ascehoug
- Utgivelse: 10/10-2013
- Sjanger: Ungdomsbok

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar