Sider

Translate

onsdag 11. desember 2013

Havet i enden av veien, av Neil Gaiman

Jeg har lest èn bok av denne  forfatteren før,og det er "Amerikanske Guder" som jeg likte, men syntes den var "rotete"Nå er han ute med ny bok, "Havet i enden av veien"  og for en bok....

En voksen mann, som er på vei fra en begravelse, svinger inn på veien som fører til hans barndomshjem. Minnene strømmer på og plutselig er han 7 år igjen...og her starter fantasiene, drømmene, virkelighet og uvirkelighet. Ved enden av veien bor tre gamle damer, eller ...den ene er visstnok 11 år, Lettie Hempstock.Hun, hennes mor og bestemor er tre meget spesielle damer som bringer trygghet og mysterier inn i livet hans.Lettie påstår at dammen ved enden av veien er et hav.Bestemor påstår å huske fra  Det store smellet.Og hans far prøver å drepe han`!

Dette er en meget merkelig bok, merkelig, forunderlig og utrolig fengende og fantastisk ! Det er en historie om barndommens vidunderlige nysgjerrighet, livsglede og kjærlighet. Men også om ufattelig svik, magi og om hevn. Da jeg begynte å lese den ble jeg litt forundret og lurte på hva i all verden hilken bok dette var....den var litt forvirrende og ...ja merkelig. MEn ettersom historien fortsetter glir den inn i deg, gjør deg varm og kald, sint og trist, glad og undrende. Det er en utrolig fin bok, magisk, merkelig og fin. Jeg skal lese den en gang til jeg.....nemlig!

  • Forlag: Vendetta Forlag
  • Utgivelse: Ute nå
  • Sjanger: Roman

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar