Sider

Translate

søndag 4. mars 2012

En tragisk historie

Nå har Mammut startet og da MÅ jeg bare handle litt :) Det er mye bra på Mammut i år, krim, romaner , lydbøker og masse barnebøker. Men oppe i alle de gode underholdningsbøkene finnes også en del dokumentarbøker. Blant de er denne, boken om Christoffer. Jeg har lenge tenkt å lese den men var ikke helt sikker på om jeg hadde lyst. Jeg skjønte at det var ei sterk bok siden den handler om mishandling av barn. Nå har jeg lest den og jeg må si at det er ei utrolig sterk og følelsesmessig vanskelig bok å lese.
Den handler om 8 år gammel Christoffer som blir mishandlet til døde av sin stefar. Uten at skole, helsevesen , mor eller andre i familien reagerer før det er for sent. Hvordan kan dette skje, hvordan kan en liten gutt bli mishandlet uten at noen reagerer?? Når han ble spurt om hvordan han hadde fått blåmerkene, brannsårene og kulene i hodet svarte han bare; jeg tenker nok du skjønner det sjøl!!!
Jeg får vondt i sjel og kropp av denne boka, men jeg tror det er viktig at vi får høre om dette slik at vi kan bli mye mer oppmerksomme til alt som foregår rundt oss. Vi MÅ ha mot til å si fra om vi mistenker at barn ikke har det bra. Vi tør ikke eller orker ikke bry oss, håper at andre tar seg av det, men tenk om ingen andre bryr seg heller. Les denne boka så tenker jeg du skjønner det sjøl !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar