Sider

Translate

mandag 4. mai 2015

Den grenseløse av Jussi Adler-Olsen

Phu, det ble en lang lesepause men nå er jeg inne i lesemodus igjen :) Og den boka jeg har kastet meg over nå er bok nr 6 i serien om Avdeling Q fra Jussi Adler-Olsen, Den grenseløse.
Jeg har lest alle bøkene hans og liker stilen og humoren. Likte ikke Marco-effekten like godt så jeg hadde håp om at denne ville fenge meg litt mer.Og det kan jeg vel si den gjorde :)

Midt i sin sedvanlige og sårt tiltrengte morgenlur i Avdeling Q's kjellerkontor på politigården i København får Carl Mørck en oppringning fra en kollega på Bornholm. Carl blir avvisende når han forstår at kollegaen er i ferd med å prakke på ham en ny sak. Dermed legger mannen i den andre enden stille på røret. 
Bare få timer senere viser konsekvensen av den avbrutte samtalen seg. Den er totalt uforutsigbar. Carl presses hardt og må begynne å grave i en 17 år gammel sak med et ekstremt tragisk utfall. En ung, livsglad kvinne fra Bornholm forsvant plutselig og ble funnet drept hengende i et tre. 

 Jada, her er han tilbake med den samme lune humoren og spennende oppdrag. Den er veldig rolig i starten, ikke så mye action. Men det gjør ingenting for min del. Jeg liker faktisk den rolige tilnærmingen til å løse mysteriet. Det er overraskende vendinger, herlige kommentarer og et gammelt mysterium som virkelig får deg til å vri de små grå.Likevel må jeg nok si at dette er ikke hans beste bok, Flaskepost fra P leder enda som den mest spennende og velskrevet fra Adler-Olsen ! Så jeg håper at historien blir enda litt mer spennende og actionfylt i neste bok . Men vær så snill å behold humoren !! :)

  • Forlag: Aschehoug Forlag
  • Utgivelse: 11/ 03-2015
  • SJanger: Krim
  • Oversetter: Erik Krogstad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar