Sider

Translate

mandag 23. mars 2015

Blod på snø av Jo Nesbø

Selv om jeg ikke er en stor tilhenger av Nesbø blir man jo litt nysgjerrig når han kommer med noe annet enn Harry Hole !  Jeg likte boka Panserhjerte veldig godt, men resten av bøkene synes jeg er helt ok men ikke mer ! Ingen stor Nesbø fän altså...Men som sagt, en bokelsker blir jo nysgjerrig når en såpass populær herremann kommer ut med noe nytt...heldigvis !

Olav Johansen er en ordblind leiemorder som har lett for å forelske seg, Mens han sliter med et langt kjærlighetsbrev får han et oppdrag fra sjefen sin, Daniel Hoffmann. Hoffman kontrollerer Oslos heroinmarked, men blir utfordret av Fiskeren som bruker butikken sin på Youngstorget som dekkoperasjon.
Olav Johansen blir lovet femdobbelt honorar og evig juleferie hvis han ekspederer Hoffmans kone, den forføreriske og vakre Corina.

Språket er annerledes, historien er annerledes, hovedpersonen er annerledes...er dette Jo Nesbø? Det er jo masse humor her ! :D Jeg har hørt folk si at de som er Jo Nesbø fân fra før liker ikke boka, og vi som ikke er såå glad i bøkene hans liker den .Og det må jeg være enig i for jeg liker den veldig godt. Stemningen i boka er så annerledes. Den er stille og rolig, full av humor og kjærlighet....men likevel en spennende krim ! Jeg liker de vendingene historien tar,jeg liker den lavmælte måten å fortelle historien på samtidig som det er veldig spennende !  Jeg liker denne jeg, og håper mange vil lese den :)


  • Forlag: Aschehoug
  • Utgivelse  3 mars 2015
  • Sjanger: Krim

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar