Sider

Translate

mandag 2. november 2015

6 bøker på godt og vondt !

2 uker ferie i et litt varmere land enn Norge, i slutten av Oktober, er noe som skulle vært obligatorisk for alle ! Reise fra regn og små varmegrader til sol og bikinivarme er healing for en trett og kald kropp :) Og for ikke å snakke om all tida en har til å gjøre akkurat hva en har lyst til !Og for meg er lykken sol, solseng og en god bok...eller 8 :) Så her kommer en liten oppdatering på bøkene jeg leste og hva jeg synes:
Clive Cussler slår aldri feil ! Og Stillhetens sjø er like god som mange av hans andre bøker. 
Det er utrolig spennende, ganske så innviklet og spekket med action. Dette er ikke en bok man skumleser, å nei..her må man følge med for å få med seg alt som skjer. Men det er så verdt det, og man blir bare imponert over kunnskapen denne forfatteren viser i bøkene sine. Dette er en meget god kandidat til å bli en gave til far på søndag !
Utkom i februar, pocket.

Ny forfatter for meg,og jeg skal sannelig lese de andre 5 som har kommet ut i denne serien, "Mordene i Sandhamn" 
Viveca Sten er svensk og har altså skrevet en drøss med krim. Og er alle like bra som denne så gleder jeg meg ! Spennende fra begynnelse til slutt, og hun skriver så godt at jeg nesten kunne kjenne snøen smelte nedover ryggen der jeg lå i 26 varme grader :) Er du ute etter god krim uten altfor mye blod og gørr er dette rette boka, tommel opp !


Å jada, trenger vel ikke å si så mye om denne forfatteren :) Frode Granhus har gjort det igjen.....skrevet en sabla god bok !! Klaustrofobisk god faktisk, trenger ikke si mer om det !
Anbefales, og som jeg gleder meg til neste bok kommer fra han :D

Første bok i ny krimserie fra den danske forfatteren Krefeld. Ravn-serien handler om  kriminalbetjent Ravnsholdt, kalt Ravn. Letingen etter en ung,savnet kvinne fører han inn i Københavns underverden,og etterhvert til Stockholms mørke bakgater. Jeg må si at jeg er litt delt i hva jeg synes om denne. Den er ganske så spennende og plottet er godt. Men Ravn er dessverre ganske så alkoholisert, og etter min smak blir det for mye drikking, for mange ganger han jobber i bakfylla, for mye flasker, puber, spying og slåssing :(  Den er såpass bra at jeg leste den, og jeg likte den og likte den ikke.....Jeg kommer absolutt til å lese neste bok i serien da, for å se hvordan dette utvikler seg :)


Siden jeg var på Gran Canaria på ferie måtte jeg jo ha med denne ! Ny serie fra to kjente forfattere som har slått sine hoser sammen, flyttet til Gran Canaria og sitter der og skriver krim :D 
Hørtes bra ut så denne ble med i kofferten. Den har fått veldig dårlig kritikk fra avisene, men de er jeg stort sett aldri enige med så jeg startet med godt mot. Men dessverre må jeg si meg enige med avisene. Den har så dårlig språk at det er irriterende å lese :( Og det er synd, for tanken og historien er egentlig spennende. Enkelte partier er utmerket og bra, mens andre partier virker som de er skrevet for barn !?  Synd, men denne var skuffende :(

Islandsk grim...Hurra :) Det pleier å være gode bøker, så denne ble med i kofferten. 
Tja...hva skal jeg si? Dette er krim som går så dypt inn i islandsk økonomi at jeg ble helt svimmel ! En kvinne blir funnet drept i et naust og alle aviser det som et overdosedødsfall. Men politimannen David vet at det ikke er tilfellet og fortsetter å etterforske dødsfallet. Her kommer han over avlytting av narkotikakarteller med forbindelser til de konkursrammede islandske bankene, og jakten er i gang! Her bør man ha tunga rett i munne og øynene på stilk for dette er innviklede saker :D
Det er en god bok med en god historie, men du må like å dykke dypt inn i den. Ikke en lettlest bok å lese på stranda :D





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar