Sider

Translate

mandag 3. mars 2014

Jenta uten hjerte av Marit Reiersgård.

Da har jeg lest nok en krim ( er visst inne i en krim-stim!) av en , for meg ,ukjent forfatter. Marit Reiersgård er født i 1965 og kom ut med sin første krim, " Stolpesnø" i 2012. Den har jeg dessverre ikke lest, men det burde jeg kanskje.....iallefall hvis den er like velskrevet som denne. " Jenta uten hjerte" er en frittstående oppfølger til "Stolpesnø", og det gikk helt greit å lese denne uten å ha lest den første.

Politietterforsker Verner Jacobsen ligger søvnløs. Det er natten før han skal begrave sin sønn, som er død av kreft.Men når telefonen ringer, midtt på natten, vet han at også andre nettopp har mistet noen av sine kjære. En 14 årig jente er funnet død i snøen ved en stor obelisk i Lier. Mens Verner er på åstedet får han melding om at bårebilen med hans sønns kiste er stjålet ! Og ikke langt unna den døde jenta brenner et hus ned, og der befinner en eldre kvinne seg.Det viser seg at den døde jenta hadde vært på en ungdomsfest i nærheten. Men når avhørene begynner er det ingen som vet noe, ingen som har sett noe....

Dette er en god krim som får deg til å tenke, på dagens harde kår for unge som skal vokse opp, og som trenger å bli sett og godkjent av venner. Som ikke kan skille seg ut på noe sett og vis. For da er de der....mobberne !
 Godt språk, lett å lese men tung å fordøye. For det er hard kost dette, og et meget aktuelt tema, på alle vis. Jeg likte den veldig godt, fordi den var veldig spennende, tankvekkende og rett og slett ei god krimbok. Jeg må kanskje skaffe meg "Stolpesnø" også :) Anbefales !

  • Forlag: Gyldendal
  • Utgivelse:  27.01.2014
  • Sjanger: Krim

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar